مقایسه ساندویچ پانل سقفی با ورق پروفایل سقفی

توسط روابط عمومی

مقایسه ساندویچ پانل سقفی با ورق پروفایل سقفی

امروزه مردم تمام توان خود را برای کاهش میزان انرژی مصرفی بکار می‌گیرند. حال، این کار یا به هدف حفظ محیط زیست انجام می‌شود، یا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها. پیشرفت‌های زیادی در راستای افزایش کیفیت عایق‌بندی ساختمان‌ها انجام گرفته است. در این میان، بنظر می‌رسد ساندویچ پانل سقفی پرطرفدار باشد. این راهنما برای معرفی آن‌ها و مقایسه‌شان با ورق‌های فلزی شیروانی است.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل که به دلیل مزایای نسبت به ورق پروفایل سقفی، در ساختمان‌سازی بسیار پرطرفدار شده است. دو رویه‌ای که در طرفین قرار دارد از ورق گالوانیزه است، و هسته‌ی مرکزی آن نیز که بین این دو رویه را پر می‌کند، عایق قدرتمند و سبک پلی اورتان، پلی استایرن یا مواد مشابه دیگر است.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

این ساندویچ پانل‌های سقفی مزایای مختلفی دارند:

شاید مهمترین مزیتشان، صرف‌جویی مؤثر در مصرف انرژی باشد. با توجه به اینکه از چند لایه تشکیل شده‌اند، نسبت به ورق‌های پروفایل سقفی از گرما بهتر نگه‌داری می‌کنند. هر دو بخش بیرونی و داخلیِ ساندویچ پانل، به تنهایی قابلیت محافظت گرمایی بالایی دارند، و به این ترتیب هنگامی که این دو لایه با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، کارآیی‌شان از دیگر مصالح متداول سقفی بیشتر خواهد بود.

این نه تنها کمک می‌کند خانه شما گرم بماند، می‌تواند در هزینه نیز صرفه‌جویی کند. این پانل‌ها گرمای از دست‌رفته از سقف را به حداقل می‌رسانند. این یعنی شما مجبور نیستید بخاری خود را برای مدتی طولانی، و روی درجه‌ی بالا تنظیم کنید. به این ترتیب در هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود و در نهایت، بعد از مدتی به مقرون به صرفه بودن شان نیز پی می‌برید.

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در پول، کاهش هزینه نصب است. ساندویچ پانل‌ها نسبت به ورق‌های معمولی سبک‌تر هستند و آسان‌تر نصب می‌شوند. این یعنی برای نصب‌شان به زمان کمتری نیاز خواهد بود، و کار خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردید تمام خواهد شد.

علاوه بر آن، طول عمرشان نیز بالا و در حدود ۵۰ سال است. با توجه به اینکه هوا نمی‌تواند داخل‌شان نفوذ کند، این خود احتمال پیدایش کپک و تغییر شکل‌های ناهنجار را در این پانل‌ها پایین می‌آورد.

معایب ساندویچ پانل سقفی

هرچند این محصولات کیفیت بالایی دارند، اما از اشکالاتی نیز برخوردار هستند که شما باید از آن آگاه باشید:

با اینکه زیاد اتفاق نمی‌افتد، ولی این چیز عجیبی نیست که حشرات وسط ساندویچ پانل‌های سبک وزن را سوراخ کنند و مشکلات مختلفی به وجود آورند. استفاده از حشره‌کش و پایین آوردن سطح رطوبت می‌تواند در حل این مشکل یاری‌رسان باشد.

در صورت پیش آمد آتش‌سوزی، ممکن است این عایق داخل پانل‌ها به دلیل ضعف بیشتری در برابر آتش دارند، مشکل‌ساز شوند.

مقایسه هزینه و کیفیت

هنگامی که قرار است برای نوع پوشش سقف شیروانی تصمیم بگیرید، بحث کیفیت و هزینه مطرح می‌شود. هرچند ورق‌های سقف شیروانی ارزان‌تر هستند، با این همه ساندویچ پانل سقفی عملکرد بهتری دارد، و مزایای بیشترشان، قیمت بالا تر آن‌ها را توجیه می‌کند. اما در نهایت، انتخاب با شماست.

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

Add a comment

Please add 3 and 3.